MATLAMAT TAHUN 2016-AHK


................SASARAN ................

Lengkapkan :

-Syiling malaysia

-Syiling Malaya and British Borneo QE2 (1953-1963)

-Note RM1 siri 12

-Note RM1, RM5, RM10 first and last prefix and replacement.

-3++ negara untuk syiling luar negara


Wednesday, May 7, 2014

Koleksi Syiling Jepun

Koleksi syiling jepun ni AHK rasa antara koleksi yang istimewa dan AHK sayang. Walaupun syiling ni tak rare, cuma biasa-biasa je, tapi bagi AHK syiling ni begitu istimewa. Sebabnya syiling ni diberi oleh kawan AHK yang pergi ke Jepun. Bila dah bawak balik dari sana terus mestilah nilai sentimental tu lain sikit kan walaupun kat malaysia pun boleh dapat syiling ni.
Pada asalnya AHK nak tukar je lepas dia balik dari Jepun, pastu dia kata dia bagi je la. Support hobi AHK. TQ!!! huhuhu...

Ada empat keping semuanya. 1 yen, 10 yen, 50 yen dengan 100 yen.

50 YEN
 100 YEN


10 YEN


1 YEN

Ada 1 denominasi je lagi yang takda...500 yen kalau tak silap


Credit to : Saidatul Hanis.




No comments: