MATLAMAT TAHUN 2016-AHK


................SASARAN ................

Lengkapkan :

-Syiling malaysia

-Syiling Malaya and British Borneo QE2 (1953-1963)

-Note RM1 siri 12

-Note RM1, RM5, RM10 first and last prefix and replacement.

-3++ negara untuk syiling luar negara


Friday, January 1, 2016

2016 - AWAN MENDUNG NUMISMATIK

Assalamualaikum..


Alhamdulillah, masih diberikAN  nikmat untuk menjengah 2016. Selamat datang 2016. 
2016 hadir bersama misi dan visi AHK yang tidak pernah sesekali padam dan luput. Masih banyak misi tahun sebelumnya yang belum dicapai dan akan diusahakan untuk tahun seterusnya.

Untuk tahun 2016 AHK terpaksa mengurangkan bajet dan masa terhadap hobi yang  menjadi keutamaan AHK ini. Hobi bukanlah tekanan. Disebabkan itu AHK tidak mahu membebankan diri dengan tekanan berhobi.

Oleh itu, dengan berat hati dan penuh keterpaksaan AHK akan mengurangkan segala aktiviti numis untuk memberikan fokus kepada sesuatu yang lebih utama.

Antara fokus utama adalah untuk memiliki sebuah basikal dan melakukan kayuhan jarak jauh. Impian yang telah lama terpendam tetapi tidak pernah terkubur.

Cemburu menjadi faktor utama. Cemburu melihat rakan-rakan melakukan kayuhan jarak jauh yang diimpikan oleh AHK. Oleh sebab itu, sejak awal tahun 2015 AHK telah memulakan tabungan khas untuk memiliki sebuah basikal. Target untuk mencapai impian ini adalah pada tahun 2016.

Namun begitu, tidak bermakna AHK melupakan terus aktiviti menumis, cuma dikurangkan sahaja. Target mengumpul syiling mengikut negara masih menjadi keutamaan. Dan akan diusahakan secara perlahan-lahan.

Mungkin juga akan ada koleksi tersayang yang terpaksa dilepaskan nanti demi memenuhi impian AHK. Facebook AHK juga akan kurang berfungsi selepas ini. Tetapi jika mempunyai urusan mendesak masih boleh menghubungi AHK melalui facebook kerana tetap dibuka juga sekali sekala.

Rasanya itu sahaja yang hendak diceritakan. 2016 mungkin menjadi tahun suram dalam hobi numismatik AHK.

3 comments:

aide said...

SAYA ADA SYILING 10SEN MALAYA AND BRITISH BORNEO QEII
- JIKA INGIN JADIKAN KOLEKSI BOLEH EMAIL SAYA mohdaide14@gmail.com atau sms saya 0193065859

Unknown said...

Saya Ade Duit lame tapi Sye Tak Thu nk jual Duit lame MCM mne

mafia line said...

wssap atau hubungi saya utk membeli duit rm0.50 thn 1967.
0177824844